Arnhem online casino

  1. Gratis Jackpot Spelen: Je krijgt een paar 10's en de dealer eindigt met een 5 als de upcard.
  2. Online Nieuw Casino - Ik slaagde erin om een enorme stapel te krijgen met 2 tafels over.
  3. Justbit Casino 100 Free Spins No Deposit: Umberg, een voormalig aanklager en eenmalige Adjunct-directeur van het Witte Huis Office of National Drug Control Policy, zei dat deze gokactiviteiten direct of indirect kunnen worden gekoppeld aan drugsgebruik en mishandeling.

Kansspelbelasting Amsterdam

Casino Online Gratis Bonus Zonder Storting
Tot op heden heeft de regering van Canada geen enkele speler gestraft voor het spelen van casinospellen met echt geld in een offshore online casino.
Sunset Delight Free Play Demo
We sommen de belangrijkste voor -en nadelen van Merkur hieronder even voor je op..
Dit aantal hangt af van het type Casino waarin u speelt.

Poker regels kaarten laten zien

Grootste Jackpot Ooit
Deluxe Free Slots Casino speelautomaten Spel werken beter, sneller, gebruik minder batterijvermogen.
Bingo Avond Holland Casino
Dan, kunt u op spin en aan de slag.
Betfirst Casino No Deposit Bonus Code 2023

Supervisie

Supervisie

Je bent werkzaam in de sector Zorg & Welzijn en je wilt een supervisietraject gaan volgen. Of je wilt dit samen met een of twee collega’s gaan doen.
Bij supervisie werk je gericht aan het bevorderen van de eigen professionaliteit en de ontwikkeling van het beroep. Je leert door te reflecteren op werkervaringen waarbij je inzichten opdoet over je professionele kwaliteiten, gewoontes, overtuigingen, waarden & normen en gevoelens in relatie tot wie jij bent als persoon en wat jou gevormd heeft. 

Enkele doelen van supervisie zijn:

  • Integratie van het denken, voelen, handelen en willen als beroepspersoon;
  • Bewust worden van jouw patronen, overtuigingen, drijfveren achter jouw professioneel en persoonlijk handelen;
  • Bewust worden van de onderlinge relaties en schuringen tussen wie jij bent als persoon en als professional;
  • Herontdekken en bewuster gaan inzetten van jouw kwaliteiten;
  • Bewuster worden van jouw blinde vlek(en) en valkuil(en), de mechanismen die hieronder zitten en het in stand houden.

De supervisiemethodiek: triple-loop leren

Supervisie is een didactische begeleidingsvorm die gebaseerd is op het triple-loop-leren. Dit is een reflectief proces gebaseerd op drie stappen.
1) Single-loop-leren: bekijken of je het goed doet. Hierbij gaat over het zichtbare en concrete gedragsniveaus (het wat).

2) Double-loop-leren: bekijken of je het goede doet. Door te onderzoeken met welke patronen het gedrag gepaard gaat (het hoe) en de patronen te herkennen in de praktijksituaties.

3) Triple-loop-leren: bekijken of je het om de goede reden(en) doet. Hierbij ga je kijken naar de beginselen die de grondslag vormen van het handelen. Ook wel kijken naar zingevingsvraagstukken: “Draag ik bij wat ik wil bijdragen?”

Bij tripleslag leren (supervisie) bekijk je dus stapsgewijs jouw werkinbreng of je het goed doet en of je het goede doet en met de juiste motivatie en zingeving. Op deze manier ontdek je vanzelfsprekendheden en tegenstrijdigheden in jouw denken, voelen en handelen. Het geeft jouw ook concrete aanknopingspunten voor verandering.
Dit doen we door in eerste instantie te kijken naar jouw ervaring (de werkinbreng). Wat er speelde en te bekijken wat jouw leervraag hierbij is. Vervolgend gaan we onderzoeken wat onderliggende patronen zijn die ten grondslag liggen aan jouw gedrag. 

Meer weten over supervisie? Klik hier

De drie-eenheid binnen supervisie

Naast het tripleslag leren wordt er binnen supervisie gebruik gemaakt van de dubbele-driehoek (zie figuur hiernaast).
De onderste driehoek staat voor de verbinding tussen denken, voelen en handelen en of deze ook in balans zijn. Bijvoorbeeld; geef je uiting aan wat je voelt. Leef en werk je volgens jouw eigen idealen en overtuiging. 

Vervolgens wordt dit gekoppeld aan de bovenste driehoek: jij als persoon, het beroep en de beroepssituatie. Hierbij wordt er gekeken of jouw denken, voelen en handelen als persoon zich verhoudt met het beroep en de beroepssituatie.
Tenslotte is er de verbinding of dit ook congruent is met wat jij wil, jouw motivatie en jouw diepere drijfveren.

Supervisor

Sinds 2009 ben ik werkzaam als supervisor binnen de Hbo-opleiding Sociaal Work aan de Hogeschool Windesheim. Ik geef supervisie aan zowel deeltijd als voltijd studenten. In 2014 ben ik geregistreerd bij de LVSC, de beroepsvereniging voor professioneel begeleiders. 

Wat mij kenmerkt als supervisor is dat ik actief meekijk en meedenk. Ik ben empathisch, open, transparant en spontaan en houd van gelijkwaardigheid. Voor mij betekent dit dat ik ook wat van mijzelf laat zien en mijzelf kwetsbaar durf op te stellen. Mijn motto is dat: “Als ik jou mag leren kennen, jij ook mij mag leren kennen zodat we van elkaar kunnen leren.” 

Vaardigheden die ik bezit zijn dat ik goed kan luisteren, snel kan analyseren en verdiepende vragen durf stellen die jou verder helpen. Hierbij kan ik wat provocatief sturend zijn door met een groot gevoel voor humor jou de spiegel voor te houden.

Als supervisor maak ik gebruik van diverse methodieken, methodiekspellen en werkvormen die tot meer verdieping leiden. Op deze manier is het niet alleen praten, maar er ook op een actieve manier mee bezig zijn.
Onder andere gebruik ik de volgende modellen / theorieën:

  • De Transactionele Analyse; Egoposities & De Dramadriehoek
  • Kolb
  • Conflicthantering (Het Thomas-Kilmann model)
  • De Roos Van Leary
  • Het Johari venster
  • De Denkhoeden van de Bono
  • Kernkwadranten
Scroll naar boven